Intermezzo: niets is wat het lijkt

4 december 2018 - 033, Vietnam

Daar zit ik dan, gewikkeld in mijn nieuw gekochte sjaal en mijn (door het hostel verstrekte) teddybeer handdoek. Toegegeven, het uitzicht is heerlijk. Zojuist kwam ik erachter hoe je in Azie nooit je verwachtingen de vrije loop moet laten gaan. De homestays (locals die hun eigen huis aanbieden als slaapplaats voor toeristen) waar ik de afgelopen 2 nachten verbleef waren boven verwachting goed: gezellig, lekker eigen matrasje in een leuke gemeenschappelijke zolder waar je met zijn alle sliep onder je klamboe. Voor het eerst sinds ik in Azie ben aangekomen sliep ik als een roosje volle nachten door. De berglucht, lange wandelingen en fantastisch vers eten droegen hieraan bij. Welnu, het luxepaardje in mij heeft, voordat ik naar Sapa vertrok gedacht; hmm even wat luxe zou wel lekker zijn na dat tweenachtelijke verblijf in de homestays van de locals. Dus ik boek een leuk eruitziend hotelletje via booking.com met hangmatten om te chillen, mooi uitzicht en.. Lekker: Een kamer voor mezelf alleen met minibar, tweepersoonsbed en mountainview. Ha ha ha. Weldra aangekomen in het hotel bleek mijn luxe tweepersoonskamer eerder een kippenhok gelijk. Ik had inderdaad mountainview; een piepklein raampje met tralies ervoor. Ik had inderdaad een minibar: 2 zorgvuldig door de host neergelegde flesjes water op een minitafeltje. De ruimte is super klein en van hout gemaakt, zonder vloer (ja oke beton, nog net geen modder) en deze ruimte bevindt zich recht aan het pad waarlangs je binnenkomt en het zitgedeelte (terras) en de balie en de huiskamer. Zodoende voelde het dutje dat ik vanmiddag probeerde te doen alsof mijn bed (of nou ja, mijn planken met een dekentje erover) ondertussen buiten op het terras was gezet. Het Italiaanse (super land, super volk) gezin dat arriveerde tijdens mijn dutje was gelukkig muisstil en hun baby ook :') had ik het huisje al benoemd wat net naast het hotel wordt gebouwd op dit moment? Ook daar hebben ze hier speciale pluche gereedschapsstukken voor, zodat de rust van de bezoeker in elk geval niet verstoord wordt ;) gotta love Asia. Bye bye rust, hello tolerantietraining. The world is totally great! Or even better: horrible. It's all in your expectations.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tante Kaatje:
    4 december 2018
    Ik vind het knap dat je het toch allemaal maar doet! Ik denk dat er veel mensen in jouw schoenen zouden willen staan ❤️
    Misschien dan niet als je in de Buffalo poep staat maar goed je weet wat ik bedoel 😉

Je bent een topper!! Jouw positiviteit sleept je uiteindelijk overal doorheen zelfs door je slaap te kort! Hou je haaks mop en zorg goed voor jezelf !
    Je bent een kanjer!
    Love you!
    Dikke kus!
  2. Buufke:
    4 december 2018
    Buufke,je maakt het mee!!
    Ik kijk mee en geniet van jouw avonturen💋💋💋
  3. Caroline ermes:
    4 december 2018
    Leuk dat ik je zo kan volgen, je schrijft ook erg boeiend👍 Fijne avonturen nog!😘
  4. Fabienne:
    Passie, ga door met die briljante selfies! Love it! ❤️
  5. Merel Nieuwendijk:
    Ohnooo geen geluk! Mediteer jezelf er maar doorheen! You can do it! 😘
  6. Pascale B:
    5 december 2018
    Hahaha leuk om jullie reacties te lezen! 😁 selfiestick heeft zo zijn voordelen inderdaad 😉 bedankt voor de complimentjes en warme groeten! 🙏 en inderdaad Merel, ik heb me erdoorheen gemediteerd en geyoga'd 😁 heb ook zo veel geluk gehad al, ik tel mijn zegeningen ook! Vlgnd blog gaat daar over (cliffhanger)
  7. Caroline (Lien):
    6 december 2018
    Heel tof Pascale! Mooi geschreven en een eer om met je avonturen mee te mogen lezen! Ga zo door🤗🙏🏼
  8. Roy:
    6 december 2018
    Echt superleuk om te lezen en op de hoogte te blijven van je avonturen❤️
    Tot de volgende aflevering van Pascale in Azië😘
  9. Pascale B:
    Thanks leuk hoor!!😄🙌
  10. Ezra:
    6 december 2018
    Heee je eerste blog! Goed ingeburgerd al zo te lezen 🤣🙌🏻 Zo grappig! Benieuwd naar de volgende avonturen! Enjoy 🍀
  11. Ezra:
    Ohnee niet de eerste! Ff de rest nog lezen 😱